Привіт Гість ( Вхід | Реєстрація )

> Burp (Beta), Разработка распределенной системы для рендеринга 3D анимации
nikelong
Aug 9 2007, 21:32
Пост #1


Тера ранчер
**********

Група: Trusted Members
Повідомлень: 11 909
З нами з: 19-March 05
Користувач №: 92
Стать: Чол





Проект "Burp"

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ТОП-20 участников:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Дата основания команды - 31.07.2007 Капитан - uNiUs
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Для присоединения к команде Украины:
1. Загрузите BOINC менеджер (Если его у Вас еще нет!)
2. Перейдите в "расширенный вид"
3. Выберите сервис ---> добавить проект
4. Введите адрес проекта http://burp.renderfarming.net/ <- ОБНОВЛЕНО!
5. Введите свои регистрационные данные.
6. Найдите нашу команду. Она называется Ukraine и адрес ее статистики вы могли видеть выше.
7. Если есть доступные для загрузки задания Вы их получите и начнете расчеты.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Полезная информация:
Для идентификации пользователя в BOINC могут служить 2 вещи:
1) пара e-mail/пароль
2) межпроектный идентификационный ID (Cross-project ID) - 32значное шестнадцатиричное число.

Если Вы пожелаете подключится ещё и к другому BOINC-проекту, то помните: чтобы не плодить новых аккаунтов при подключении к новому проекту или команде, нужно обязательно везде регистрироваться с одним и тем же e-mail/паролем либо CPID. если при регистрации в проекте указать другие e-mail или пароль, BOINC создаст новый аккаунт с тем же именем!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

О проекте:
Разработка распределенной системы для рендеринга 3D анимации.

Идея такова: на сайте выкладываются работы, требующие вычислений для рендеринга, а потом компьютеры добровольцев собственно и занимаются рендерингом этих работ.

Проект очень требователен к ОЗУ и занимает около 23 Гб места на диске.

Ссылки по теме:График ППД команды за последние 60 дней:

(Show/Hide)



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Статус сервера выдачи заданий:



http://www.boinc-af.org/content/view/124/218/

http://faq.boinc.de/index.php?title=BURP

http://www.dp.by/wiki/Projects/Burp

Це повідомлення відредагував nikelong: Feb 24 2013, 17:01
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topic
Відповідей
Rilian
Sep 6 2011, 12:53
Пост #2


interstellar
**********

Група: Team member
Повідомлень: 17 162
З нами з: 22-February 06
З: Торонто
Користувач №: 184
Стать: НеСкажу
Free-DC_CPID
Парк машин:
ноут и кусок сервера



Renderfarm.fi: Help BURP render Big Buck Bunny in 3D, HDR, 60FPS and 4K!

2011-08-27: Our open source back-end BURP has been in constant development since 2004 when Janus Bager Kristensen (jbk) first conceived the original Big and Ugly Rendering Project. At the time yours truly was still focusing on a totally different field (wireless networks and indoor positioning) and it was only three years later, in 2007, that I thought somebody should set up a volunteer computing service for rendering (I was actually originally inspired reading an article about Star Wreck, but that's another good story I'll save for later:). Starting background research on the topic for what I thought then was an original idea I have to admit I felt a bit disappointed when I found out that it had already been achieved. I soon heartened though and it's now been nearly four years since the first time I called up jbk and we started collaborating.Since starting up Renderfarm.fi in 2008-2009, I decided that we would focus on making distributed rendering as accessible as possible. Meanwhile Janus, a coder by heart, decided to keep BURP firmly focused on development. In fact to this day, from a technical stand point, BURP represents the cutting edge of what our shared technology can do, while Renderfarm.fi represents a fusion between the technology and usability. While many have asked why we started a second project in the first place instead of collaborating on one, we always felt acting in two separate projects has enabled us to explore the novel concept of open rendering (or publicly distributed rendering as we sometimes call it) much more effectively. It is my belief that this choice has increased our chances of making open rendering into a credible, yet accessible technology for solving the universal dilemma of rendering power.Finally I get to the cool stuff. I would like to invite everybody to join us in completing the BURP Sunflower challenge and help render Blender Foundation's fantastic 2008 short Big Buck Bunny in no-less than 3D, HDR (High Dynamic Range, something we contributed to the source code), 60FPS and 4K! All you need to do is to create an account on BURP and attach the project through your existing BOINC client (the same you use for Renderfarm.fi, just point it at http://burp.renderfarming.net). Keep in mind that you can keep both project attached at the same time. By joining BURP you will help us test the next-generation technologies that will eventually become accessible right here on Renderfarm.fi and directly from within your installation of Blender. These improvements include, among other things, a much higher memory stamp (64BIT), library and HDR support. Now how cool is that? See you there!


--------------------
(Show/Hide)


IPB Image

IPB Image

IPB Image
IPB Image

загальна статистика: BOINCstats * FreeDC команда: BOINC команда Ukraine

IPB Image

IPB Image
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Повідомлення у даній Темі
nikelong   Burp (Beta)   Aug 9 2007, 21:32
KoDAk   Описание: Разработка распределенной системы для ре...   Jan 15 2008, 00:25
Algon   Очень нужный проект для тех, у кого с трудом стал ...   Dec 3 2008, 06:34
Rilian   А если 16 двуядерников? :)   Dec 3 2008, 07:43
Algon   Rilian А если серьезно, то там машины разделяются ...   Dec 3 2008, 08:06
Rilian   Думаю лицензионные максы + х64 + 16ядерники будут ...   Dec 3 2008, 09:59
Algon   Rilian Ну примерно так оно и есть. В такой сети ма...   Dec 3 2008, 10:14
nikelong   Algon, Где об этой сети можно прочесть?   Dec 3 2008, 11:07
Algon   Самый простой пример: http://www.render.ru/books/s...   Dec 3 2008, 11:50
Death   Account creation closed Currently we do not allow ...   Jan 6 2009, 01:28
Algon   Да, у них никакой активности с 30.11.08, на сайте ...   Jan 6 2009, 01:48
Algon   Status Stage: Alpha Rendering: Waiting WUs (with r...   Jan 9 2009, 17:36
Rilian   Мы рады сообщить что проект BURP вместе со всеми...   Apr 1 2009, 21:01
ReMMeR   Сегодня дичайшим образом тормозил систему. Сантиме...   Apr 21 2009, 11:58
Rilian   Сегодня дичайшим образом тормозил систему. Сантим...   Apr 21 2009, 12:15
ReMMeR   Rilian, да, забрал все ресурсы у Вотпульса и Марм...   Apr 21 2009, 13:09
Death   как зарегаться? инвайта нету?   Apr 21 2009, 13:51
ReMMeR   нету   Apr 21 2009, 15:28
Sergyg   на счёт 30 с не_реагирования_после нажатия кнопки ...   Apr 22 2009, 10:57
(_KoDAk_)   Jul 28, 2009 A new and upgraded version of CATS is...   Aug 8 2009, 09:49
7 Сторінки V  1 2 3 > » 


Reply to this topicStart new topic
4 Користувачів переглядають дану тему (4 Гостей і 0 Прихованих Користувачів)
0 Користувачів:

 



- Lo-Fi Версія Поточний час: 2nd August 2025 - 07:58