Ukraine RC5 Team
prorok.gif - 1537 Bytes mp3.gif - 1297 Bytes mp3.gif - 1297 Bytes pic/ukraine.gif - 900 Bytes
pic/team.gif - 401 Bytes

 ЧаВО

rc5logo.gif - 5716 Bytes


Питання, що Часто задаються та Відповіді

RC5-64: Проект Bovine (Бик)

FAQ складений 28 грудня 1997 року 02:21 GMT
- більшість змін внесена Чарлі Хаббардом
© 1997 DCTI, з збереженням всіх прав
© Copyright distributed.net 1997, 1998, 1999, 2000 - All rights reserved
Переклад зроблений Daugava у червні 2000 року.
Невеликі доповнення зроблені Buria.

Зміст

Загальна інформація

Загальна інформація

Просування проекту

Як стати учасником?

Програмне забезпечення



Загальна інформація

Що являє собою проект RC5-64?

RC5-64 (кодова назва "Bovine") - один з проектів компанії distributed.net. Він був запущений в березні 1997 року для рішення задачі компанії RSA Data Security: Secret Key Challenge. Компанія distributed.net в проекті Bovine намагається здійснити злом алгоритму шифрування RC5 методом грубої атаки.

Завдання RSA Labs складається з 13 окремих незалежних частин. Успішно закінчений проект RC5-32/12/7 (RC5-56) в жовтні 1997 року. У цей час нами вирішується задача RC5-32/12/8 або (RC5-64). Для того щоб розшифрувати повідомлення потрібно перевірити 2^64 (18,446,744,073,709,551,616) ключів. Ця задача вимагає величезних обчислювальних ресурсів. Компанія distributed.net використовує вільний час процесорів по всьому світу. Таке об'єднання цілком здібне вирішити задачу такого об'єму і на сьогоднішній день є наймогутнішим комп'ютером планети.

Навіщо вам це треба?

Є декілька причин. Ось вони:

Щось треба робити з невживаним часом процесорів.
Після завершення проекту RC5-56, наступним логічним кроком є спроба рішення проекту RC5-64. Замість того щоб поспішати щосили випускаючи наступне покоління клієнтів ми вирішили використати перероблену версію старого клієнта, що дало нам можливість швидко організувати 64-бітний проект.

Щоб довести недостатність 64-битного кодування.
Вільно організована група користувачів internet (ми!) розшифровує повідомлення RC5-56 у вільний від роботи час : ). Це має бути достатньою причиною для уряду США для перегляду обмежень експорту і внесення поправки в закон. Розшифровка RC5-64 кодування тільки посилить цей аргумент.

Щоб підтримати престиж України в цьому змаганні обчислювальних потужностей.
Ми, як громадяни України прагнемо продемонструвати всьому світу, що наша країна володіє значним обчислювальним потенціалом і входить в число ведучих країн. Все таки буде приємно утерти ніс деяким сусідам: )

Дослідження можливості розподіленої обробки.
Досить цікавий процес організації користувачів різних тимчасових поясів, працюючих на різних типах комп'ютерів для рішення задач, що вимагають великих обчислювальних ресурсів.

Можна заробити гроші!
Переможцю конкурсу покладається приз в 10,000 доларів США. Після завершення проекту RC5-56 ми віддали $1,000 власнику комп’ютера, що переміг у змаганні, залишили $1,000 для себе і віддали $8,000 Проекту Гутенберг. Про розподіл призу в проекті RC5-64 ви можете прочитати на сервері статистики.

Щоб познайомиться з новими людьми.
Ви будете здивовані кількістю людей, яких ви можете зустріти, беручи участь в цьому проекті. З багатьма ви можете познайомиться на IRC каналі #distributed мережі EFNet, IRC каналі #urkraine_rc5 мережі DalNet, на форумах або підписавшись на списки розсилки.

Залучення протилежної статі.
Може бути так.... може бути немає... Ще ніхто не пробував; ).

Хто в цьому бере участь?

Люди всіх професій і різного рівня технічної підготовки беруть участь в цьому проекті. Ви можете не бути крутим програмістом або спецом по криптографії. Все що вам треба - комп'ютер, який часом сполучається з інтернет і бажання взяти участь у великому Інтернет- проекті! В рейтингах сервера статистики можна побачити велику кількість підприємств, компаній, і просто окремих людей, що беруть участь в проекті. Простіше буде з'ясувати хто НЕ БЕРЕ УЧАСТЬ в проекті! Успіх нашого підприємства залежить від кількості учасників.

А інші пробували це зробити?

У конкурсі RC5-56 брали участь ще дві групи (Cyberian і Infinite Monkeys). Проект RC5-64 важче в 256 раз. Є також група MIT, яка почала проект RC5-64 до нас використовуючи Java-клієнтів. Вони не можуть брати участь в проекті Bovine оскільки ми не публікували специфікацій. Але ми плануємо об'єднати наші зусилля після того як буде закінчений клієнт третього покоління.

Коли він почався і коли закінчиться?

Початок проекту RC5-56 був встановлений компанією New Media Laboratories. Через внутрішні причини компанія вирішила припинити проект. У хаосі, виниклому після таємничого зникнення головного сервера New Media, студент коледжа Harvey Mudd, Джеф Лавсон (Bovine), написав Bovine прокси кей-сервер з метою продовжити проект доти, поки не повернеться сервер New Media. Після того як стало ясно, що сервер більше працювати не буде, прокси сервер був перетворений в кей-майстер.

Знову організований проект Bovine почав набирати силу (збільшувати число учасників). Незабаром стало ясно, що отриманий розподілений комп'ютер можна використати і в інших цілях. Мережа distributed.net була зареєстрована як офіційна некомерційна організація (офіційна назва: Distributed Computing Technologies, Inc.) в листопаді 1997 року. Розпочалася розробка нового клієнта, версії 3 (або просто v3). Клієнт v3 буде модульними з підтримкою великого числа різних ядер. Використання клієнта v3 дозволить нам брати участь в декількох проектах одночасно. Наші міркування з приводу майбутніх проектів можна побачити тут: http://www.distributed.net/projects.html.

Причому тут бики і корови?

Про це краще спитати Джефа "Bovine" Лавсона, координатора RC5 (це все він вигадав).


Просування проекту

Де знайти інформацію?

Головний веб-сервер компанії distributed.netможна знайти на http://www.distributed.net. Інформація відносно проекту RC5-64 тут і, звичайно, в документі, що читається вами. У добавок до цього ми підтримуємо IRC канал (#distributed) на сервері EFNet (або #ukraine_rc5 на DAL.NET). Там можна взнати багато цікавих речей навіть якщо RC5 не є темою розмови.

Ми підтримуємо також списки поштової розсилки. Щоб підписатися на них, пошліть повідомлення, що містить рядок "subscribe [ім'я списку]" на адресу majordomo@llamas.net. Архів повідомлень доступний через WWW.

Список

Опис

announce

Офіційні оголошення і інформація про події в distributed.net.

rc5

Обговорення проекту rc5.

rc5-digest

Так би мовити "вершки" з підписки rc5. Якщо по підписці rc5 приходить 50-100 повідомлень в день, то rc5-дайджест буде краще.

proxyper

Дискусія, присвячена прокси кей-серверу.



Що означає ця ваша статистика?

Сервер статистики RC5-64 проекту знаходиться за адресою http://rc5stats.distributed.net/index.html. Тут можна знайти інформацію про пророблену роботу, середню швидкість перебору, списки Top 100 для команд і учасників. Дані сервера статистики оновлюються один раз в день в 0:00 GMT.

Current Ranking - (поточне положення) для команд і учасників.
Це значення є характеристикою вашого внеску в проект в порівнянні з іншими учасниками і командами.

Total blocks to search - (кількість блоків, що перевіряються).
Ключовий простір проекту RC5-64 містить приблизно 18 мільйонів мільйонів мільйонів ключів. Ключі в проекті Bovine об'єднані в блоки. Кожний блок містить 268,435,456 (2^28) ключів. Таким чином потрібно перевірити 68,719,476,736 (2^36) блоків. Блок - основна одиниця, якою вимірюється просування проекту. Кей-сервера розподіляють групи блоків, що перевіряються клієнтами. Один з цих блоків містить шуканий ключ.

Total blocks checked - (Усього перевірене блоків).
Загальне число перевірених блоків.

Keyspace Exhausted - (перевірена частина ключового простору).
Частина ключового простору, що включає перевірені ключі і виражена у % від загальної кількості ключів.

Total keys checked - (усього перевірене ключів).
Кількість перевірених ключів. Дорівнюж кількості блоків, помножених на 2^28.

Time Working - (загальний час роботи).
Час роботи команди, учасника або всього проекту, подається у днях.

Overall Rate - (загальна швидкість перебору).
Середня швидкість перебору, та, що підтримується з моменту початку роботи.

Keyblocks and keyrate for yesterday - (вчорашні результати)
Число перевірених блоків і швидкість перебору за останні 24 години. (від 0:00 до 0:00 GMT).

Крім цього команда Ukraine RC5 Team веде власну статистику змагань субкоманд. Її можна подивитися тут. Там також доступна Ваша індивідуальна статистика, а також графіки.

Як мені зв'язатися з організаторами проекту?

Кращим засобом буде підняти галас на каналі #distributed IRC мережі EFNet. Якщо ви хочете поговорити без свідків, то по Email.

Як стати учасником?

Що мені треба буде робити?

Для виконання великих обчислювальних задач нам треба, щоб як можна більше людей запустили у себе програму-клієнта і дали їй можливість сполучитися з одним з наших координаційних серверів. Число блоків, що перевіряються залежить від комп'ютера. На дуже повільних машинах один блок може перевіряться 12 годин, на швидких до 3 хвилин. Зразкову оцінку швидкості для більшості комп'ютерів можна отримати на сторінці: http://www.alde.com/speed.html.

Що мені для цього треба?

Все що вам потрібне - комп'ютер, який іноді сполучається з інтернет (раз в декілька днів).

А чого мені не варто робити?

Не треба запускати клієнта на чужому комп'ютері без дозволу власника. Наприклад не дуже хорошою справою буде запуск клієнта на сервері вашого провайдера без відповідного на те дозволу.

Де мені взяти клієнта?

Всі версії клієнтів для всіх платформ доступні на http://www.distributed.net/clients.html.

Якщо ви вважаєте за краще отримати клієнта через FTP, то ця адреса для вас: ftp://ftp.distributed.net/pub/rc5-64/

Що трапиться якщо я знайду ключ?

Коли клієнт знаходить ключ, що розшифровує перші байти повідомлення (перша частина повідомлення відома: "The unknown message is:"), він посилає попередження на кей-сервер. Далі спеціальною програмою ми намагаємося розшифрувати повідомлення. Якщо спроба виявилася успішною - ми звертаємося в компанію RSA. Після перевірки ключа компанією RSA складається пресс-релиз і виписується призовий чек на $10,000.

Як я взнаю, що комп'ютер знайшов ключ?

Вам буде повідомлено пізніше. Клієнти написані таким чином, що не оповіщають користувача при знаходженні вірного ключа. Є декілька причин для цього. По перше, приклавши багато зусиль для організації цього проекту, ми хочемо зберегти правильний ключ в секреті до повідомлення RSA. По друге, є дуже багато людей, не бажаючих чути Янкі Дудла при виявленні ключа. Ну і нарешті повідомлення розшифровується частково і цілком можливо, що ключ виявиться невірним.

На вашу E-mail адресу буде відправлено повідомлення, якщо комп'ютер знайде правильний ключ. Так що важливо запускати клієнта користуючись ПРАВИЛЬНОЮ e-mail адресою!

Чи Потрібне постійне інтернет-з'єднання?

Ні. Вхідний буфер клієнта можна настроїти на 1000 блоків. Обробка такої кількості блоків займе багато часу навіть на швидкому комп'ютері. Якщо ж після їх перевірки комп'ютер не сполучиться з кей-сервером, клієнт продовжить обробку випадкових блоків доти, поки не зможе зв'язатися з кей-сервером. Тобто частоту з'єднань можна настроїти регулюючи розмір вхідного і вихідного буфера.

Чи досить модему або треба більш швидке з'єднання?

Будь-який модем підійде! Комп'ютеру потрібне з'єднання тільки тоді, коли йому треба завантажити нові блоки або віддати оброблені. В залежності від розміру буферів і швидкості роботи вашого комп'ютера, потреба в з’єднанні може з'являтися раз в декілька днів. Обсяг інформації, що перекачується невеликий (Наприклад для проекту RC5 приблизно 125 байт на блок ). Тобто навіть при отриманні/відправці великих об'ємів блоків на повільному модемі не займе багато часу.

А чи може чим-небудь допомогти старий комп'ютер?

Щоб відшукати правильний ключ в проектах подібних RC5-64 за розумний проміжок часу необхідно як можна більше комп'ютерів. Сукупна обчислювальна потужність 386 і 486 комп'ютерів в нашому проекті перевершує потужність будь-якого суперкомп'ютера. Вам напевно буде цікаво взнати, що: проект DES був вирішений комп'ютером Pentium 90 з операційною системою FreeBSD з 16 мегабайтами RAM. І 48-бітний RC5 і 56-бітний DES проекти були закінчені машинами, що стоять далеко не в першій сотні. У кожного є шанс знайти вірне рішення.

Замітка: дуже старі машини (нижче за 386) не можуть використовуватися. Алгоритм RC5 сильно залежить від 32-битних команд обробки. Поточне покоління клієнтів використовує 32-битний код, який не буде працювати на цих машинах.

А чи законне це?

Деякі наші проекти відносяться до криптографічних задач. У них немає нічого незаконного, аморального або нечесного. Всі ці проекти організуються і спонсоруються шановними організаціями (наприклад корпорацією RSA Data Security). Ми намагаємося розшифрувати закодоване повідомлення, опубліковане спеціально для тестування надійності методів кодування.

Що ви можете розказати про команди?

Для різноманітності люди об'єднуються в команди. Хочемо також зазначити, що команди працюють не один проти одного, а разом працюють над одним проектом. Вступати в команду не обов'язково! Вони створені щоб допомагати початківцям і для підвищення гостроти змагання. Офіційних команд не існує. Деякі люди можуть оголосити себе офіційною групою певної операційної системи або платформи, але це не означає, що ви ПОВИННІ приєднаються до цієї групи.

У проекті RC5-56 команда визначалася E-mail адресою координатора і вам треба було відправляти блоки на цю адресу. У цей час утворення команд відбувається за іншим принципом. ВСІ учасники працюють тільки від свого власного email. Вони можуть приєднатися до будь-якої команди без побоювання втратити свої блоки. Статистика в цей час працює в двох режимах: режими учасника і команди.

Для приєднання до команди треба спочатку отримати її номер (ID number) використовуючи посилання Search for Team на сторінці статистики. Потім ви можете приєднатися до команди за допомогою посилання Edit Participant Information на *вашій* сторінці статистики. Для цього вам знадобиться пароль. Отримати його можна листом по посиланню, що знаходиться в самому низу вашої сторінці статистики.

І ще одне "але". При зміні команди новій команді перейдуть тільки *нові* блоки. Тобто те, що ви зробили в команді залишиться при ній. У будь-якому випадку ваша особиста статистика не зміниться.

Більш докладна інформація про приєднання до команди знаходиться тут.

Програмне забезпечення

Які платформи підтримуються?

У цей час написані клієнти для:

  • Amiga (68k і PPC)

  • Apple MacOS 7 & 8 (68k і PPC)

  • Apple Rhapsody (68k і x86)

  • BeOS (PPC)

  • Data General

  • IBM OS/2

  • Microsoft DOS

  • Microsoft Windows 3.1

  • Microsoft Windows 9x

  • Microsoft Windows NT (x86)

  • Microsoft Windows NT (alpha)

  • Netware

  • QNX

  • RiscOS

  • Unix (AIX, various BSD's, HPUX, IRIX, Linux, MIPS, OSF/1, SCO, Sinux, Solaris, SunOS)

Офіційна сторінка клієнтів тут. Якщо ж ви не знайшли клієнта для вашої платформи, замовте його!


Як використати клієнта?

Офіційна документація доступна на http://www.distributed.net/FAQ/current-client.html.

Що за історія зі схованими клієнтами?

Іноді треба запустити клієнта в невидимому режимі. Наприклад адміністратори великих комп'ютерних лабораторій знаходяться саме в такій ситуації. Ось як зробити це на різних машинах.

MacOS
Поки що можливість не реалізована.

Microsoft Windows 3.1 і 95
Запустить стандартний GUI клієнт. У вікні Client Configuration виберіть картку Startup і встановіть галочки на "Automatically launch client as a startup service" і "Run hidden and without system tray icon". Після перезавантаження клієнт буде запущений в невидимому режимі. Управляти роботою клієнта в невидимому режимі можна за допомогою утиліти guictrl.exe (з вересня 1999 року нові версії GUI клієнта не випускаються, але старі лишаються працездатними, дивись версію для NT ).

Microsoft Windows NT
Є версія клієнта для NT, здатна працювати як сервіс і запускатися до входу в систему. Прочитайте відповідну документацію для цієї версії клієнта. Після установки клієнта на Ваш комп’ютер треба запусти його з відповідним ключем: dnetc –install.

OS/2
Просто мінімізуйте клієнта. За умовчанням OS/2 ховає додатки. Однак він все ж буде в списку задач. Щоб видалити його звідти наберіть detach dnetc.

Unix
Клієнти під unix можуть бути запущені в невидимому режимі за допомогою команди: nohup. /dnetc > /dev/null &. Цією командою ви направите виведення клієнта (за умовчанням направлений на екран stdout) в спеціальний пристрій /dev/null. Оператор "&" говорить оболонці запустити програму і перевести її в фоновий режим. Використання nohup для продовження роботи клієнта після вашого виходу з системи.

Чому мій клієнт видає мережеві помилки?

Швидше усього ви знаходитеся за фаерволом і клієнт не може прямо сполучитися з інтернет. Також помилки можуть бути викликані поганою телефонною лінією або переобтяженим каналом. Можливо оновлення клієнта вирішить ці проблеми.

Що робити якщо я за фаерволом?

Більшість клієнтів можуть працювати через SOCKS прокси. Можна також спробувати сполучитися через порт 23 (telnet). Якщо у вас багато машин, то найкраще встановити кей-прокси.

Якщо ви підозрюєте, що знаходьтеся за фаерволом, кращим виходом буде подивитися як настроєний ваш броузер. Наприклад в броузер Netscape ви можете подивитися Настройки/Сетевые установки і таким же чином настроїти клієнта RC5-64.

У мене багатопроцесорний комп'ютер. Як мені використати всі процесори?

Більшість (але не всі) клієнти можуть використати декілька процесорів. За умовчанням використовується один процесор. Число процесорів задається в конфігураційному меню. Якщо Вам не пощастило (наприклад маєте SCO UNIX), просто запустить стільки клієнтів, скільки процесорів Ви маєте.

Де знаходяться кей-сервери?

За умовчанням клієнти використовують rc5proxy.distributed.net. Це DNS, що призначає випадкову IP адресу з списку. Якщо з цим у вас виникають проблеми, то кращим виходом буде указати певний кей-прокси. Список прокси-серверів доступний тут.

Є спеціальні кей-прокси розташовані в Європі, Азії і Австралії. Ось їх адреси:

  • Європа -- rc5europroxy.distributed.net

  • Азія -- rc5asiaproxy.distributed.net

  • Австралія -- rc5aussieproxy.distributed.net

Чи можу я розділити файлові буфера між декількома машинами?

Так! У клієнтах передбачена ця можливість і спеціальне блокування файла під час оновлення допоможе уникнути помилок.

Я хочу запускати клієнта на декількох машинах з одного мережевого диска. Як мені зробити окремі настройки для кожної машини?

Є декілька варіантів. За умовчанням ім'я. ini файла відповідає імені файла, що виконується. тому ви просто можете створити декілька копій клієнтів в одному каталозі і настроїти кожний окремо. Можна також встановити параметр оточення RC5INI на кожному комп'ютері. Клієнт буде шукати файл настройок в каталозі, вказаному змінної RC5INI. в цьому випадку вам знадобиться одна копія клієнта і декілька. ini файлів.

Я хочу запустити у себе кей-сервер, з ким мені зв'язатися?

У цей час у нас вистачає кей-серверів, але ми цінимо ваш ентузіазм. Якщо ви дійсно хочете запустити кей-сервер, залучайте більше людей, щоб у нас з'явилася необхідність в додаткових кей-серверах.

А як щодо ITAR?

Організація ITAR розшифровується як "International Traffic in Arms Regulations". Це набір правил уряду США, який крім усього іншого обмежує довжину ключів для експорту. Норми, встановлені ITAR, обурливі. І це одна з причин запуску проекту "Bovine" (RC5-64).

Клієнти RC5-64 не є НЕЗАКОНИМИ. Наше програмне забезпечення використовується для декодування даних. Воно використовується для розшифровки відомого і жорстко заданого повідомлення і не попадає під обмеження ITAR на відміну від програми PGP ( Pretty Good Privacy). Про ITAR можна почитати тут.

Все. Я запустив клієнта, і що тепер?

Ласкаво просимо в проект RC5-64! Ми ради вітати вас на борту. Поки ваш комп'ютер перевіряє ключі, зробіть декілька речей. По перше, відвідайте сервер статистики. Там ви можете відстежити вашу роботу і розвиток проекту. Не забувайте за сайти команди Ukraine RC5 та її субкоманд. Заглядайте час від часу на сторінку клієнтів де викладаються оновлення. На закінчення ми пропонуємо вам підписатися на списки розсилки, щоб постійно бути в курсі подій.

Різне

Як це все працює?

Проект "Bovine" RC5-64 організований у вигляді піраміди, що складається з кей-серверів, кей-прокси і клієнтів. На вершині піраміди знаходиться головний кей-сервер. Він відстежує перевірку блоків. Нижче за кей-сервер знаходяться головні прокси кей-сервера. Вони служать як посередники між клієнтами і головним кей-сервером. Прокси-сервера отримують великі блоки ключів з головною кей-сервера (їх називають суперблоками). Потім вони розділяють суперблоки на блоки меншого розміру (2^28 keys) і посилають їх клієнтам. Клієнти повертають перевірені блоки на прокси-сервера, а вони посилають їх на головний кей-сервер. Таким чином виходить достатнє число кей-серверів і виключається ризик розподілу одного блоку декільком клієнтам. Використання прокси разом з карусельним DNS дає стійкість до збоїв. Якщо один з прокси відключиться, клієнт автоматично перемкнеться на інший прокси-сервер.

Є ще один рівень між клієнтами і прокси-серверами. Це так звані персональні прокси-сервера (або pproxies). Ці прокси-сервера не працюють з суперблоками. Вони запитують стандартні блоки з прокси-серверів і потім віддають їх клієнтам. Pproxies використовуються для з'єднання великого числа машин з клієнтами з кей-серверами через фаервол. Вони також використовуються деякими командами. Звичайно команда працює через один такий прокси і потім генерується статистика команди з лог-файлів прокси-сервера. Це дає можливість розвантажити сервер статистики і деяку свободу в отриманні статистичної інформації.

Що станеться якщо я вимкну комп'ютер під час обробки блоку? Блок буде втрачений?

Для мінімізації дублювання блоків мінімальний період перерозподілу блоку - 90 днів. Коли буде досягнутий кінець ключового простору, необроблені блоки будуть розподіляться по новому.

Мій клієнт сказав "So take this wine, and drink with me." (Бери це вино і сідай зі мною пити). Що це означає?

Одна з можливостей кей-сервера полягає в завданні повідомлення, яке буде з'являтися при з'єднанні. Ця можливість може використовуватися в надзвичайних випадках як оголошення. Поки ж це просто фрази, що призначаються оператором кей-сервера dbaker-ом.



Чому час клієнта не співпадає з системним часом комп'ютера?

Клієнт використовує час вашого комп'ютера і перетворює його в GMT формат (Greenwich Mean Time).

Мені потрібен клієнт для моєї платформи, де взяти вихідні тексти програм?

Вихідні тексти і протокол клієнта розповсюджуються обмежено, але портації доступні на http://www.distributed.net/source/. Організатори проекту думають над розробкою крос-платформеного клієнта, але поки що, це не вирішене питання.

Зараз нами розробляється наступне покоління клієнтів (що згадується ще як v3). Воно засноване на відкритій специфікації і буде використовувати комбінацію кодування і електронний підпис для протистояння спробам зашкодити проекту. Специфікація і початковий код v3 клієнта будуть доступні для всіх.

Чому DESCHALL клієнти працюють швидше? Хіба RC5-64 клієнти не оптимізовані?

Все хто читає цей документ і брав участь в проекті DESCHALL можуть пригадати, що клієнт DES працював швидше на деяких машинах чим RC5 клієнт. Вся справа в тому, що алгоритм DES більш простий математично і тому працює швидше. Клієнт RC5 оптимізований так само як і аналоги DESCHALL. Різниця швидкостей відбувається через різні математичні моделі.

Чому Intel і PowerPC працюють набагато швидше ніж інші процесори?

Основа математики алгоритму RC5 - 32-бітні операції кругового зсуву. По якихсь причинах розробники архітектури x86 і PowerPC вирішили реалізувати підтримку цих команд. Інші процесори (вірніше багато хто з них) не мають підтримки інструкцій кругового зсуву і для цього треба як мінімум два зсуви і операція OR, тобто збільшується число операцій і час роботи. Ця причина також обмежує використання RC5 клієнта як тестера швидкості роботи комп'ютера.

Чому Cyrix і AMD швидше за Intel Pentium?

Арифметичний цілочисельний пристрій Cyrix і AMD/Nextgen працює набагато швидше ніж на інших процесорах. Оскільки RC5 використовує саме цілочисельні команди, швидкість роботи клієнта набагато вище на цих процесорах.

Чому наявність (або відсутність) співпроцесора (FPU) не впливає на швидкість?

RC5 використовує цілочисельне складання, зсуви і операції XOR. Для цього не потрібно математичного співпроцесора. До нас поступали пропозиції збільшити швидкість роботи клієнта, використовуючи одночасно FPU і цілочисельний пристрій (на процесорах x86). (Ми залишаємо читачу вирішувати проблему реалізації зсувів і XOR з плаваючою комою).

У цей час жоден з клієнтів Bovine не використовує для обчислень FPU і ми вважаємо, що використання FPU лише сповільнить роботу клієнта. Якщо хтось вважає що можна розробити клієнта, що використовує можливості FPU x86 архітектури із збільшенням швидкості, то ми його охоче вислухаємо. Якщо вам цікаво поглянути на ядро x86 процесорів загляньте сюди.

Як щодо розподілених комп'ютерів класу PVM або Beowulf?
Хіба вони не швидше?

Це не так. Звичайно клас комп'ютерів, що розподіляються Beowulf (або Hyglac або Loki) швидше за будь-яке з одиночних комп'ютерів нашої мережі, але не забувайте, що distributed.net є свого роду унікальним комп'ютером, що розподіляється на сьогоднішній день з можливістю нарощування потужності. Системи Beowulf на відміну від Bovine вимагають дуже надійного і швидкого мережевого каналу. Вузли Bovine (клієнти) можуть працювати незалежно на протязі кількох днів і слабкого мережевого каналу. Комп'ютери класу Beowulf програють в швидкості, але їх легко перепрограмувати для рішення інших задач. Цілком можливо деякі принципи роботи таких комп'ютерів виявляться корисними для distributed.net в майбутньому.

Ми не вважаємо що комп'ютери класу Beowulf не можуть працювати в нашому проекті. Якщо у вас є доступ до такого комп'ютера - приєднуйтеся до проекту! Ми будемо раді вашій підтримці!

У мене є комп'ютер, підключений до мережі. Він бере участь в проекті. Як запустити клієнта на комп'ютері без мережі?

Вказівки:

Почнемо з того, що визначимо проблему. Передбачимо, що у Вас Лаптоп, який звичайно є немережевим комп'ютером.

Встановіть клієнта на лаптоп.
Укажіть тимчасовий файл на лаптопе (наприклад ckpoint.cp)

Зупинить мережевого клієнта.
За допомогою мережевого клієнта заповните вхідний буфер buff-in.rc5.
Скопіюйте buff-in.rc5 на дискету.
Запустіть мережевого клієнта знову.
Вставте дискету в лаптоп.
Зупиніть клієнта на лаптопе.
Скопіюйте buff-in.rc5 з дискети в каталог клієнта.
(cp a:\buff-in.rc5 c:\dnet\ckpoint.cp)
Скопіюйте buff-out.rc5 з лаптопа на дискету.
Запустіть клієнта на лаптопе.
Вставте дискету в мережевий комп'ютер.
Зупиніть мережевого клієнта.
Очистить вихідний буфер клієнта (flush).
Скопіюйте buff-out.rc5 з дискети на мережевий компютер.
Запустіть мережевого клієнта.


Що буде після RC5?

Наступні проекти

Є сторінка, на якій вміщуються описи майбутніх проектів. Вона знаходиться на http://www.distributed.net/projects.html.

pic/mp3_u.gif - 1297 Bytes

  Зроблено в Perelom.com | © 2000 by Buria, buria@perelom.com | Hosted by Bitter.Net