![]() |
Привіт Гість ( Вхід | Реєстрація )
![]() |
Death |
![]()
Пост
#1
|
![]() <script ///> ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Moderators Повідомлень: 6 371 З нами з: 5-November 03 З: Kyiv Користувач №: 26 Стать: НеСкажу Free-DC_CPID Парк машин: гидропарк jabber:deadjdona@gmail.com ![]() |
![]() Проект "Open rendering Environment (ORE)" ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
ТОП-20 участников: ![]() ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Дата основания команды - 27.01.2009 Капитан - Death ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Для присоединения к команде Украины: 0. зарегистрируйтесь на сайте проекта http://www.renderfarm.fi/user/register 1. Загрузите BOINC менеджер (Если его у Вас еще нет!) 2. Перейдите в "расширенный вид" 3. Выберите сервис ---> добавить проект 4. Введите адрес проекта http://www.renderfarm.fi/ 5. Введите свои регистрационные данные. 6. Найдите нашу команду. Она называется Ukraine и адрес ее [url=]http://www.renderfarm.fi/team_members.php?teamid=202&sort_by=total_credit&offset=0[/url] вы могли видеть выше. 7. Если есть доступные для загрузки задания Вы их получите и начнете расчеты. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Новичкам: статья со скриншотами, как поставить и настроить BOINC-менеджер ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Полезная информация: Для идентификации пользователя в BOINC могут служить 2 вещи: 1) пара e-mail/пароль 2) межпроектный идентификационный ID (Cross-project ID) - 32значное шестнадцатиричное число. Если Вы пожелаете подключится ещё и к другому BOINC-проекту, то помните: чтобы не плодить новых аккаунтов при подключении к новому проекту или команде, нужно обязательно везде регистрироваться с одним и тем же Именем и EMAIL. если при регистрации в проекте указать другой e-mail , BOINC создаст новый аккаунт с тем же именем! В этом случае рекомендуется зайти во все ваши аккаунты и во все проекты и где надо поменять емейл на нужный. Через некоторое время ваши аккаунты сольются в один с одним cross-project-id. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- О проекте: http://www.renderfarm.fi/about (Show/Hide) Ссылки по теме: График ППД команды "Ukraine" [img_]картинка с проекта http://boincstats.com/stats/boinc_team_gra...p?pr=bo&id=5558[/img_] CODE http://wiki.bc-team.org/index.php?title=ORE-Open_Rendering_Environment/en Для нормальной работы под linux: используйте sudo apt-get install libpython3.1 Це повідомлення відредагував Rilian: Sep 25 2011, 11:26 |
![]() ![]() |
Rilian |
![]()
Пост
#2
|
![]() interstellar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Група: Team member Повідомлень: 17 162 З нами з: 22-February 06 З: Торонто Користувач №: 184 Стать: НеСкажу Free-DC_CPID Парк машин: ноут и кусок сервера ![]() |
2011-09-29: Today I committed the next version of the Renderfarm.fi Uploader into Blender trunk. Without going too much into formal talk, here's the commit message to those of you who are interested:- You must now log in first before doing anything. Old system did everything in one call, while this new system has 3 calls:Login and check password, downloading session informationDo optional session list refreshingHandle file uploads to the service- Changed the UI:You can no longer edit ore_resox or the other ore settings. These are copied from Blender's render settings directlyYou can change ore parts and ore memory usage, but these are tagged as "optional advanced settings"There is now a link to the Renderfarm.fi render panel in the main render panel. You can easily switch between Blender Render and Renderfarm.fi renderThe UI gives you visible errors instead of hiding these in the console, although not all errors are visible- The preparation is performed once the user presses "upload" or changes to the Renderfarm.fi tabThis no longer stops the upload, but instead gives a warning if there are issuesIf a texture is not found, give a warningIf a linked file is not found, give a warning- The file is no longer saved into the original master file, but a copy is created with the name "renderfarm.blend". - Short description field was removed. This still exists code-wise, but it's simply filled with a dummy letter. Instead, the UI asks for simply "description" and "tags". Tags might be implemented soon-ish.- The old method of listing and canceling sessions is completely re-written:The new system fetches out all the user's sessions and stores them in lists, then fetching what is required. The old system required a new XMLRPC call if you wanted to switch your selected list from one to another such as "completed" to "canceled". I removed this "list by session type" -feature entirely and simply added one list that has everything. The sessions still have the % complete next to the name.Canceling works like before, except it gives a visible error if canceling isn't possible (ie session is already running or rejected)There is a refresh button that fetches out new listings from the server- Particles generate a warning:If there are emitter type particles, recommend checking particle bakingIf there are hair type particles with child_type 'SIMPLE', change the mode to 'INTERPOLATED'. This seems to fix most of our problems. Also shows a note about this- Fluid simulations generate a warning about them not working at all. This won't prevent uploading.The most adventurous of you can download the latest Blender trunk and fetch the script from it, then place it in 2.59/scripts/addons. Otherwise, you can simply wait for the Blender 2.60 release which has the new version. If you spot any bugs, don't be shy to mention them!
-------------------- |
![]() ![]() |
![]() |
Lo-Fi Версія | Поточний час: 2nd August 2025 - 22:26 |